Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

System eCall

Gdy liczy się każda sekunda
System eCall

Gdy dojdzie do poważnego wypadku system eCall oszczędza cenne sekundy automatycznie łącząc się z numerem 112 i wzywając pomoc, nawet jeśli kierowca ani żaden z pasażerów nie są w stanie tego zrobić.

System eCall aktywuje się za każdym razem, gdy zostaną uruchomione poduszki powietrzne. eCall jest wyposażony we własną kartę SIM umożliwiającą wykonanie darmowego połączenia i wykorzystuje system GPS w Twoim aucie, aby określić m. in. jego położenie i kierunek jazdy. Należy pamiętać, że eCall przesyła dane wyłącznie w momencie wypadku i tylko do służb ratunkowych.

Pomoc może zostać wezwana w dowolnej chwili przy użyciu przycisku, dzięki czemu możesz łatwo połączyć się z operatorem, na przykład jeśli jesteś świadkiem poważnego wypadku. Warto rozważnie korzystać z tej możliwości, aby uniknąć niepotrzebnego angażowania służb ratunkowych.

Badania wskazują, że automatyczny system eCall skraca czas reakcji służb ratunkowych o 40% w miastach i o 50% w terenach niezurbanizowanych redukując ryzyko kalectwa i liczbę ofiar śmiertelnych.

System eCall jest całkowicie darmowy. Nie można go wyłączyć, ani z niego zrezygnować.

Jak działa system eCall podczas wypadku?
Znaczenie kontrolek

Ciągłe zielone światło

System aktywny

Ciągłe czerwone światło

Awaria systemu lub konieczność wymiany baterii

Zielona kontrolka miga

Połączenie z systemem alarmowym

Czerwona kontrolka miga

Błąd połączenia z centrum alarmowym

Obie kontrolki wyłączone

Brak zasilania lub tryb transportowy