Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
14 kwietnia 2025

Toyota Corolla z kolejnym rekordem w Polsce

Ponad 100 tys. sprzedanych aut

Corolla TS Kombi GR SPORT z napędem 2.0 Hybrid Dynamic Force i w wyjątkowym kolorze Super Green była 100-tysięcznym hybrydowym egzemplarzem tego modelu sprzedanym w Polsce. Corolla jest najpopularniejszym pojazdem Toyoty z tym zelektryfikowanym napędem.

Historia hybryd Toyoty w Polsce zaczęła się wraz z pojawieniem się na naszym rynku modelu Prius. W segmencie samochodów kompaktowych napęd ten po raz pierwszy został wprowadzony w Aurisie. Prawdziwym bestsellerem stała się jednak dopiero Corolla Hybrid – aż 27,1% wszystkich sprzedanych w Polsce Toyot z napędem hybrydowym to właśnie ten model. Od jego debiutu w 2019 roku do końca marca 2025 roku klienci w Polsce kupili 100 360 egz. hybrydowej Corolli. To pierwszy model z tym rodzajem napędu, który sprzedał się w sześciocyfrowej liczbie pojazdów, a zarazem najpopularniejsza Toyota ze zelektryfikowanym napędem.

100-tysięczny egzemplarz hybrydowej Corolli to auto z nadwoziem TS Kombi, które napędza układ 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM e-CVT. Klient wybrał nacechowaną dynamiką wersję GR SPORT w kolorze Super Green, który połączony jest z kontrastującym czarnym dachem. Jubileuszowe auto trafiło do osoby prywatnej, która zdecydowała się na finansowanie w KINTO One z niskimi miesięcznymi ratami.

Najpopularniejsze Corolle

Toyota Corolla została zaprojektowana z myślą o europejskich kierowcach. Jest to dynamiczny, stylowy samochód dostępny w nadwoziu Hatchback, Sedan i TS Kombi. Został on wyposażony w najnowsze technologie multimediów i bezpieczeństwa, który łączą przyjemność z prowadzenia z niskimi kosztami użytkowania.

Samochód ten doskonale trafił w gusta polskich klientów, o czym świadczy już ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy tego modelu w odmianie hybrydowej.

W salonach Toyoty w Polsce największą popularnością cieszy się Corolla z napędem 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT – wersja ta stanowi 90% wszystkich zamówień. 52% klientów decyduje się na nadwozie TS Kombi, 43% kupuje auto z nadwoziem Sedan, a Hatchback to 5% wszystkich sprzedanych aut.

Najchętniej wybieraną wersją wyposażenia jest Comfort – decyduje się na nią 61% klientów. Na standardowe wyposażenie tej odmiany składają się m.in.:

  • system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD),

  • nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych,

  • Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3"),

  • klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa),

  • 16" felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16.

26% zamawianych aut to wyższa wersja Style, która zyskuje m.in.:

  • 17" felgi aluminiowe z oponami 225/45 R17,

  • system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk),

  • stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralne,

  • technologię oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X®,

  • światła główne w technologii LED,

  • przyciemniane szyby tylne.

Na wariant GR SPORT decyduje się 11% kupujących. Ta odmiana charakteryzuje się m.in.:

  • 18" felgami aluminiowymi GR SPORT z oponami 225/40 R18,

  • elementami stylistycznymi GR SPORT,

  • dachem w kolorze fortepianowej czerni,

  • tapicerką materiałową z elementami skóry syntetycznej GR SPORT.

Z palety kolorów, która w zależności od wersji nadwozia liczy nawet 17 odcieni, najczęściej zamawiane są Corolle z lakierem 040 Pure White (37%). 14% aut, które opuściły salony miało elegancki metaliczny lakier 1G3 Royal Grey, a 13% samochodów to klasyczny wariant 1L0 Shimmering Silver o metalicznym wykończeniu.

Corolla autem flotowym

Hybrydowe Corolle zdominowały rynek samochodów firmowych. Kierownicy flot i właściciele przedsiębiorstw doceniają niskie koszty użytkowania, niezawodność oraz wysoką wartość rezydualną tego modelu. Aż 75% wszystkich sprzedanych w Polsce egzemplarzy trafiło do dużych firm, które najczęściej decydowały się na auta w wersji Comfort (70% egz.) z nadwoziami TS Kombi (53%) i Sedan (44%). Biały lakier stanowił 45% zamówień.

Klienci indywidualni oraz małe firmy chętniej wybierali wyższe wersje wyposażenia. Najczęściej zamawiano odmianę Comfort (36% egz.), 32% klientów wybrało wersję Style, a 28% – GR SPORT. Najczęściej zamawianą wersją nadwoziową był wariant TS Kombi (50% aut), a najchętniej wybieranym lakierem 1G3 Royal Grey (16%).