Toyota utrzymała się w styczniu na pozycji lidera polskiego rynku

Corolla – najpopularniejszym modelem
W styczniu 2022 roku Toyota utrzymała się na pozycji lidera rynku samochodowego w Polsce. Marka zarejestrowała w tym czasie 5726 samochodów osobowych. Jej udział w rynku wyniósł 19,8%. Oznacza to, że już prawie co piąte auto zarejestrowane w Polsce ma znaczek Toyoty.


Corolla z największą liczbą rejestracji

Toyota Corolla cieszy się ogromną popularnością zarówno na rynku polskim, jak i na świecie. W styczniu 2022 roku w Polsce zarejestrowano 1680 egz. tego modelu. Jego udział w rynku wyniósł 5,8%. W porównaniu ze styczniem ubiegłego roku sprzedaż Corolli wzrosła o 3%. W segmencie C model ten ma aż 29,6-procentowy udział. Oznacza to, że już prawie co trzeci kompakt wyjeżdżający z polskiego salonu to Corolla.

W czołowej czwórce stycznia uplasowały się też dwa inne modele Toyoty - RAV4 i Yaris. RAV4 z liczbą rejestracji 1117 jest drugim najpopularniejszym autem w Polsce i liderem swojej klasy (24,3% udziału). Z kolei Yaris to najczęściej rejestrowane auto segmentu B (28,6% udziału). Wynik 977 egz. dał mu czwarte miejsce w zestawieniu wszystkich modeli.

Nowy Yaris Cross został liderem segmentu B-SUV. W styczniu 2022 roku zarejestrowano aż 591 egz. auta, które zadebiutowało na rynku jesienią poprzedniego roku.

Najchętniej wybieranym autem segment D jest Camry. W styczniu z salonów Toyoty wyjechało 321 egz. tego modelu.

19,6-procentowy udział w segmencie dużych SUV-ów ma Highlander (223 egz.), a w czołówce swojej klasy utrzymuje się Toyota C-HR (353 egz.).

Rośnie sprzedaż samochodów dostawczych Toyoty

W styczniu 2022 roku na pozycji lidera w segmencie kompaktowych vanów utrzymał się PROACE CITY. Model ten trafił do 357 klientów. Jego udział w segmencie wyniósł 31,1%.

Wśród średniej wielkości vanów dominuje Toyota PROACE. W styczniu zarejestrowano 242 egz. tego modelu, a jego udział w rynku wyniósł 26,1%.

Najchętniej wybieranym pick-upem w styczniu 2022 roku był Hilux. Trafił on do 96 klientów i ma aż 44,4-procentowy udział w segmencie. Model ten był wybierany przez kupujących ponad dwa razy częściej niż drugie auto w zestawieniu.

Dominacja Toyoty na rynku flotowym

W styczniu 2022 roku Toyota dominowała również na rynku flotowym. W tym czasie firmy zarejestrowały łącznie 3937 egz. Toyoty, co dało marce udział w rynku na poziomie 20,1%. Jest to aż o 10% lepszy wynik niż w styczniu 2021 roku.

Najchętniej wybieranym przez firmy autem była Corolla (1431 egz.). Jej udział w segmencie C we flotach wyniósł aż 30,6%, a w całym rynku flotowych aut osobowych – 7,3%.

W czołówce najpopularniejszych samochodów flotowych znalazły się też takie modele Toyoty, jak RAV4 (3. miejsce, 764 egz.) i Yaris (6. miejsce, 435 egz.). Oba auta dominują w swoich segmentach.

Pozycję lidera najmniejszych aut we flocie utrzymało AYGO (136 egz., 42% udziału w rynku). Najchętniej wybieraną limuzyną było Camry (271 egz., 17,5% udziału w rynku).

Dominująca w segmencie kompaktowych vanów Toyota PROACE CITY zajęła pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Firmy zarejestrowały w styczniu 333 takie auta (32,3% udziału w segmencie).

Wśród vanów średniej wielkości równych sobie nie miał PROACE (219 egz., 27,4% udziału). Hilux dominował w kategorii pick-upów (77 egz., 43,5% udziału).

Polacy stawiają na hybrydy Toyoty

Hybrydy Toyoty cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich kierowców. W styczniu 2022 roku kupiono 4850 samochodów z napędem hybrydowym – stanowi to aż 70% wszystkich aut marki, które trafiły do klientów. Największy udział w sprzedaży samochodów hybrydowych miały modele RAV4 (1385 egz.) i Corolla (1281 egz.).

Toyota od niemal 20 lat sprzedaje w Polsce auta z napędem hybrydowym. Do tej pory do polskich kierowców trafiły aż 155 854 hybrydy. Najwięcej w 2021 roku – 46 044.

Hybrydowa rewolucja w Polsce rozpoczęła się od modelu Prius. Kolejne modele z napędem hybrydowym – Auris Hybrid i Yaris Hybrid – sprawiły, że ekologiczne i ekonomiczne auta zaczęły się sprzedawać w tysiącach. Obecnie w ofercie jest aż 8 modeli z napędem hybrydowym. Największymi wolumenami sprzedaży mogą się pochwalić Corolla (ponad 39 tys. egz.), RAV4 (blisko 32 tys. egz.) oraz Yaris (21 tys. egz.).

Ponad 300 zamówień Aygo X

Gama modelowa Toyoty stale się powiększa, stając się jeszcze bardziej atrakcyjną i różnorodną. Jedną z nowości jest model Aygo X. Trwa właśnie przedsprzedaż tego zupełnie nowego crossovera segmentu A. Od 20 grudnia aż 333 klientów zdecydowało się złożyć zamówienie na to auto. 76% zamówień dotyczyło wyższych wersji z dwukolorowym nadwoziem. 47% Aygo X będzie wyposażonych w nową automatyczną skrzynię biegów CVT.

W 2022 roku w segmencie C zadebiutuje Corolla Cross z nową, piątą generacją układu hybrydowego. W segmencie SUV-ów średniej wielkości nowością będzie Toyota bZ4X z bezemisyjnym napędem elektrycznym (BEV). Tym samym gama crossoverów i SUV-ów Toyoty wzrośnie do aż 7 modeli.

Toyota poszerzy także ofertę aut sportowych i usportowionych. Do serii GR dołączy trzeci – po GR Suprze i GR Yarisie – model, czyli GR86. Będzie to czteromiejscowe coupe z napędem na tył. Kolejne dwa auta będą oferowane w wersji GR SPORT – Hilux i Yaris. W obu zmodyfikowano zawieszenie oraz zastosowano specjalne elementy stylistyczne nadwozia i wnętrza.